Odpowiedzi

2010-02-10T11:13:00+01:00
Liczymy z Twierdzenia Pitagorasa

c^2=a^2+b^2

Dane:
a=10 cm przyprostokątna
b=c-2 przyprostokatna
c przeciwprostokątna

Podstawiamy do wzoru:

c^2= 10^2+(c-2)^2
c^2=100 + c^2 - 4c +4
c^2-c^2+4c=104
4c=104
c=26 cm
b=c-2=26-2=24

Czyli ma my:
a=10 cm
b=24 cm
c=26 cm
i sumujemy

a+b+c= 10 cm +24 cn +26 cm= 60 cm

Odp.
Suma długości boków tego trójkąta wynosi 60 cm.
pozdrawiam:)





2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T11:13:15+01:00
Dane:
a=10 cm przyprostokątna
b=c-2 przyprostokątna
c przeciwprostokątna

c^2= 10^2+(c-2)^2
c^2=100 + c^2 - 4c +4
c^2-c^2+4c=104
4c=104
c=26 cm
b=c-2=26-2=24

Czyli wyjdzie że :
a=10 cm
b=24 cm
c=26 cm

a+b+c= 10 cm +24 cn +26 cm= 60 cm

Odp.
Suma długości boków tego trójkąta wynosi 60 cm.


pozdrawiam i licze na najlepszą . ;-) ;-*