Iwona, Bożena i Basia mają razem mniej niż 120 kart telefonicznych. Iwona ma ich 30. Bożena połowę tego co Basia. Ile kart telefonicznych może mieć w swojej kolekcji Bożena.?

Bardzo proszę nie o sam wynik tylko o jakieś działania również.:)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T11:07:19+01:00
Iwona = 30kart
Basia = x kart
Bożena = ½x

30 + x + ½x < 120
1,5x < 90
x < 60

Wychodzi ,że Basia musi mieć mniej niż 60 kart,
Bożena ½x, czyli mniej niż 30
Basia może mieć maksymalnie 59 kart, bo mniej niż 30, to Bożena może mieć pół z 59 czyli 29 kart
12 4 12
2010-02-10T11:10:57+01:00
Razem <120
Zakładamy że maja 90 kart.
Iwona ma 30 kart. 90-30=60KART
Bożena+Basia =60Kart
Bożena ma½ tego co Basia,
czyli 60kart trzeba podzielić na 3
60÷3=20

Basia ma 40 kart
Bożena ma 20 kart
Iwona ma 30 kart
Razem mają 90 kart czyli poniżej 120.

Liczę na naj:) :***
Myślę że to po polsku wytłumaczyłam
6 3 6
2010-02-10T11:12:40+01:00
Iwona-30
Bożena-x/2
Basia-x
30+x/2+x<120 /*2
60+x+2x<240
3x<180
x<60
Bożena: x/2=60/2=30
9 3 9