Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-11T13:43:54+02:00
Systematyka, nauka zajmująca się badaniem różnorodności organizmów, sporządzaniem ich opisów, katalogowaniem i klasyfikacją, w celu stworzenia systemu roślin lub zwierząt. System ten może być sztuczny (np. klasyfikacja ze względu na kolor kwiatów) lub naturalny (jeśli odzwierciedla związki naturalnego pokrewieństwa organizmów, czyli filogenezy).

Filogeneza, rozwój rodowy, rozwój filetyczny, organizmów żywych i poszczególnych ich szczepów od chwili pojawienia się na Ziemi od czasów obecnych (lub do wymarcia).
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T13:45:04+02:00
Systematyka - nauka zajmująca się badaniem różnorodności organizmów, klasyfikowaniem ich, katalogowaniem oraz opisywaniem.

Filogeneza - rozwój rodowy współczesnych gatunków (np. człowieka, dębu) lub wyższych jednostek systematycznych (np. kręgowców, bakterii, paprotników), wywodzących się od wspólnego pnia, ustalany na podstawie badań porównawczych form kopalnych i współczesnych
5 5 5
  • Użytkownik Zadane
2009-10-11T13:45:32+02:00
Wyjaśnij pojęcia:
a) Systematyka - to nauka zajmująca się badaniem różnorodności organizmów, sporządzaniem ich opisów, katalogowaniem i klasyfikacją.
b) Filogeneza, rozwój rodowy, rozwój filetyczny, organizmów żywych i poszczególnych ich szczepów od chwili pojawienia się na Ziemi od czasów obecnych (lub do wymarcia).
1 5 1