Odpowiedzi

2010-02-10T11:37:05+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
CaCO3 + 2HCl---->CO2 + H2O + CaCl2
CO2 + Ca(OH)2--->CaCO3 + H2O
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T12:37:22+01:00
CaCO3 + 2HCl---->H2CO3 + CaCl2
Przy czym kwas węglowy jest bardzo słabym kwasem(Rozpada sie na Co2 i H2O) dlatego reakcja będzie wyglądała tak:
CaCO3 + 2HCl---->CO2 + H2O + CaCl2

CO2 + Ca(OH)2--->CaCO3 + H2O