Bartek i tata Bartka mają razem 45 lat. Gdy urodził się Bartek jego tata miał 25 lat. Ile lat ma bartek, a ile jego tata?

Pola dwóch kwadratów różnią się o 40 cm do kwadratu. Bok jednego z tych kwadratów jest o 4 cm dłuższy od boku drugiego kwadratu. Jakie długości mają boki tych kwadratów?

W ogrodzie mandaryna były bażanty i króliki. Razem miały 35 głów i 94 nogi. Ile było bażantów a ile królików?

Rozwiązania tych zadan mają być metodą układów równaż

dzięki za każdą pomoc :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-10T12:31:36+01:00
1.
x- wiek bartka
y- wiek taty

x+y=45
y-x=25 /+x

x+y=45
y=25+x

x+25+2=45
2x+25=45 /-25
2x=20 /÷2
x=10
10+y=45 /-10
y=35
O: Bartek ma 10 lat, a jego tata 35.

2.
1 kwadrat:
4x

2 kwadrat:
4x + 16

4x + 4x + 16 = 40
8x + 16 = 40 /- 16
8x = 24 / : 8
x = 3

1 Kwadrat:
4 * 3 = 12
12:4 = 3
Jeden bok ma 3cm. kwadratowe.

2 Kwadrat:
4 *3 + 16 = 28
28:4 = 7
Jeden bok ma 7 cm. kwadratowych.

3.

x+y = 35
2x + 4x = 94

Rozwiążemy je metodą przeciwnych współczynników:

x+y = 35 / przemnożymy to równanie przez -2
2x + 4y = 94

-2x-2y = -70
2x+4y=94



2y = 24
y = 12

x=35-12 = 23

Odp: Królików było 12, a bażantów 23.

Dasz najjjjj plissssss
dzieki
2010-02-10T12:36:01+01:00
Bartek ma 10 lat tata mam 35

1 kwadrat ma bok o dł 3 cm pole jego wynosci 3x3= 9
2 kwadrat ma bok o 4 cm dłuższyczyli 3+4=7 pole 7x7 = 49 czyli pole 2 kwadratu jest wieksz o 40 cm