Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T13:30:24+01:00
HCl=H+ + Cl-
Skoro mamy 0,001 mol/dm3 HCl to tyle samo mamy H=

czyli stężenie [H+]=0,001mol/dm3

pH=-log[H+]
pH=-log0,001
pH=3
1 5 1
2010-02-10T13:34:02+01:00
HCl----> H⁺ + Cl⁻
pH= -log [H⁺] <---- stężenie H⁺ w roztworze, nasz r-r ma stężenie 0,001 mol/dm³ zatem to stężenie jest równe stężeniu jonów wodorowych.
Obliczenia:
pH= -log 0,001
pH= 3
1 5 1