Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T13:33:11+01:00

Wzór na objętość graniastosłupa

V = Pp*H Pp - pole podstawy graniastosłupa
H - wysokość graniastosłupa

Wzór na pole całkowite graniastosłupa

Pc = 2Pp + Pb Pp - pole podstawy graniastosłupa
Pb - pole ścian bocznych graniastosłupa
Ostrosłupy

Wzór na objętość ( nie dotyczy ostrosłupa ściętego )

V = 1/3*P*h P - pole podstawy ostrosłupa
h - wysokość ostrosłupa

Wzór na pole całkowite ostrosłupa

Pc = Pp + Pb
9 3 9
2010-02-10T13:34:19+01:00
Witam!
Objętość graniastosłupa obliczamy ze wzoru: V=Pp*H, gdzie Pp to pole podstawy, a H - wysokość.

Objętość ostrosłupa w podobny sposób, tylko, że ze wzorze występuje jeszcze 1/3 tzn. V=1/3 * Pp*H

Na pole całkowite graniastosłupa składają się dwie podstawy, oraz cztery ściany boczne (Pb - pole jednej takiej ściany):
Pc=2Pp+4Pb

Na pole całkowite ostrosłupa składa się jedna podstawa, oraz cztery trójkąty, będące polem bocznym (Pb - pole jednego takiego trójkąta):

Pc=Pp+4Pb

Pozdrawiam!
4 4 4
2010-02-10T13:35:04+01:00
Graniastosłupy
pole całkowite
Pc=2*Pp + Pb
Pp- pole podstawy
Pb- pole boczne

objętość
V=Pp*H
Pp-pole podstawy
H- wysokość graniastosłupa

ostrosłupy
objętość
V=1/3*Pp*H
Pp-pole podstawy
H-wysokość ostrosłupa
pole całkowite
Pc=Pp+Pb
Pp-pole podstawy
Pb-pole boczne

jak będziesz miał do tego jakieś pytania to pisz w wiadomości ;)
3 5 3