W poniższych zdaniach podkresl błędy ,a następnie zapisz zdania poprawnie

a.)Lasy równikowe są wielkim producentem dwutlenku węgla ,a jednocześnie pochłaniają azot

b.)W strefie sawanny występuja cztery pory roku :dwie deszczowe i dwie suche ,które decydują o rytmie zycia roslin i zwierząt

c.)Strefa gorących pustyń obejmuje obszary leżące w strefie równikowej o opadach mniejszych niż 550 mm.rocznie.

d.) W strefie śródziemnomorskiej pora ciepła jest wilgotna i trwa przez blisko pół roku
e.)W strefie krajobrazów monsunowych panują korzystne warunki wegetacji roslin ,a ciepła pora roku pokrywa sie z suchą
f.)Na świecie stepy okresla sie róznymi lokalnymi nazwami:w Ameryce Północnej zwane są pusztą (z bizonami i pieskami prieriowymi oraz kaktusami i opuncjami) w Aregentynie -prerią , a na Węgrzech pampą

g.) w strefie lasów liściastych i mieszanych roczne opady nie przekraczają 600 mm.

h.)W strefie tajgi ,pod lasami liściastymi ,wytworzyły się piaszczyste gleby bielicowe
i.)Gleby tundrowe mają duża miąższość ,w wyniku występowania wieloletniej zmarzliny
j.)W krajobrazie lodowej pustyni opady są małe -do 1000 mm rocznie.

Dam naj ,ale pomóżcie ;** Dzieks

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-10T14:22:54+01:00
A.)Lasy równikowe są wielkim producentem tlenu,a jednocześnie pochłaniają dwutlenek węgla

b.)W strefie sawanny występuja cztery pory roku :dwie deszczowe i dwie suche ,które decydują o rytmie zycia roslin i zwierząt

c.)Strefa gorących pustyń obejmuje obszary leżące w strefie równikowej o opadach mniejszych niż 200 mm.rocznie.


d.) W strefie śródziemnomorskiej pora ciepła jest wilgotna i trwa przez blisko ćwierć roku

e.)W strefie krajobrazów monsunowych panują korzystne warunki wegetacji roslin ,a ciepła pora roku pokrywa sie z suszą

f.)Na świecie stepy okresla sie róznymi lokalnymi nazwami:w Ameryce Północnej zwane są pusztą (z bizonami i pieskami prieriowymi oraz kaktusami i opuncjami) w Aregentynie -prerią , a na Węgrzech pampą

g.) w strefie lasów liściastych i mieszanych roczne opady nie przekraczają 600 mm.

h.)W strefie tajgi ,pod lasami liściastymi ,wytworzyły się piaszczyste gleby bielicowe

i.)Gleby tundrowe mają duża miąższość ,w wyniku występowania wieloletniej zmarzliny

j.)W krajobrazie lodowej pustyni opady są małe -do 1000 mm rocznie.

4 1 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T14:36:07+01:00

a.)Lasy równikowe są wielkim producentem (dwutlenku węgla- błAd)tlenu ,a jednocześnie pochłaniają (azot - blad) dwutlenek wegla.

b.)W strefie sawanny występuja (cztery pory roku)dwie pory roku :(dwie deszczowe )jednadeszczowa i (dwie suche) jedna sucha ,które decydują o rytmie zycia roslin i zwierząt


c.)Strefa gorących pustyń obejmuje obszary leżące w strefie (równikowej)zwrotnikowej o opadach mniejszych niż 550 mm.rocznie.

d.) W strefie śródziemnomorskiej pora ciepła jest( wilgotna)sucha i trwa przez blisko pół roku

e.)W strefie krajobrazów monsunowych panują korzystne warunki wegetacji roslin ,a ciepła pora roku (pokrywa sie z sucha) jest wilgotna

f.)Na świecie stepy okresla sie róznymi lokalnymi nazwami:w Ameryce Północnej zwane są (pusztą)prerią , w Aregentynie (-prerią )pampa, a na Węgrzech( pampą) pusztą


g.) w strefie lasów liściastych i mieszanych roczne opady ( nie przekraczają) przekraczaja600 mm.


h.)W strefie tajgi ,pod lasami liściastymi ,wytworzyły się (piaszczyste gleby bielicowe) podmokłe, bagienne gleby


i.)Gleby tundrowe( mają duża miąższość )mają ubogą roślinność,są płytkie i słabo wyksztalcone,w wyniku występowania wieloletniej zmarzliny

j.)W krajobrazie lodowej pustyni opady są małe -do( 1000 mm rocznie) do 250 mm rocznie


wyrazy w nawiasach sa to te bledne odp
2 4 2