Przekształć każde z wypowiedzeń z konstrukcji CZYNNEJ na BIERNĄ tak, aby słowa w nawiasach ( dopełnienie) stało się podmiotem. ( nie wszystkie zdania da się zmienić na stronę bierną!)
np. Samorząd Uczniowski zorganizował w naszej szkole ( wystawę) fotografii.
Wystawa fotografii w naszej szkole została zorganizowana prze Samorząd Uczniowski.

1. W (przygotowaniu) wystawy pomagali nam nauczyciele plastyki i sztuki.
2.Jurorzy wręczyli ( zwycięzcom) piękne albumy.
3. Uczniowie przygotowali multimedialną ( prezentację) nagrodzonych fotografii.

Proszę o szybką i dobrą odpowiedź na dziś !!!!!!!!

2

Odpowiedzi

2010-02-10T14:09:27+01:00
3. Prezentacja multimedialna nagrodzonych filmów została przygotowana prze uczniów.
1. Nauczyciele plastyki i sztuki pomagali w przygotowaniach wystawy.
2 się chyba nie da
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T14:09:36+01:00
1. moim zdaniem się nie da - wyszłaby motanina
2. Zwycięzcom zostały wręczone piękne albumy przez jurorów.
3. Multimedialna prezentacja nagrodzonych fotografii została przygotowana przez uczniów.
1 5 1