Odpowiedzi

2010-02-10T14:25:22+01:00
Marzenie ściętej głowy,
mieć słabą głowę;
skrócić o głowę;
stawać na głowie;
dach nad głową;
głowa państwa;
głowa rodziny;
pójść po rozum do głowy,
mądrej głowie dość dwie słowie,
głową muru nie przebijesz,
mieć głowę na karku,
łamać sobie głowę,
mieć głowę nie od parady,
co dwie głowy, to nie jedna,
4 4 4
2010-02-10T14:25:59+01:00
Bez głowy to robią
ktoś bije kogoś na głowę
coś chodzi komuś po głowie
Co dwie głowy, to nie jedna
ktoś da głowę, że
z podniesioną głową
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Roma
  • Community Manager
2010-02-10T14:55:38+01:00
- głowa do góry - nie martw się
- głowa (komuś) pęka - ktoś odczuwa ból głowy
- głowa (komuś) puchnie (od czegoś) - ktoś jest przytłoczony nadmiarem kłopotów lub spraw do załatwienia
- głową muru nie przebijesz - o działaniu, które nie może przynieść rezultatu
- łowca głów - osoba wyszukująca osób np. najlepszych w danej dziedzinie i nakłaniająca do przejścia do konkurencji
- tęga głowa - ktoś, kto dużo wie
- ruszyć głową - szukać rozwiązania
- stanąć na głowie - robić wszystko. co się da, aby osiągnąć cel
- przewrócić (komuś) w głowie - wzbudzać w kimś nadmierne ambicje
- przewróciło się (komuś) w głowie - ktoś staje się zarozumiały, zbyt pewny siebie
- mieć głowę (do czegoś) - umieć coś zrobić, mieć zdolności do czegoś
- mieć głowę na karku - umieć sobie poradzić w każdej sytuacji
- mieć głowę nie od parady - być pomysłowym, mądrym, zaradnym
- mieć olej w głowie - być mądrym, rozsądnym
- mieć młyn w głowie - nie wiedzieć, jaką podjąć decyzję
- z głową - rozsądnie
- barania głowa - głupiec
- bez głowy - nie rozsądnie
- mieć coś z głową - być niezrównoważonym psychicznie
- mieć nie po kolei w głowie - być nie całkiem normalnym
- pomieszało się (komuś) w głowie - ktoś stracił umiejętność logicznego myślenia
- stracić głowę - nie wiedzieć co robić
- upaść na głowę - mieć zły pomysł
- wbić sobie (coś) do głowy - zapamiętać coś dobrze
- (coś) wyleciało (komuś) z głowy - ktoś zapomniał o czymś
- z głowy - z pamięci, nie opierając się na innych źródłach
- pukać się w głowę - zastanawiać się nad tym, co się mówi lub robi
- skoczyć po rozum do głowy - pomyśleć, zmądrzeć
- skrobać się po głowie - zastanawiać się nad czymś
- zachodzić w głowę - próbować rozwiązać jakiś problem