Odpowiedzi

2010-02-10T14:24:01+01:00
Bo to sa taki rośliny które pobierają wszystko od innych roślin.
1 1 1
2010-02-10T14:25:21+01:00
Porosty mogą rosnąc na terenach na których nie rosną żadne inne rośliny np na skałach. Wydzielają one kwas porostowy który "rozpuszcza" skałę. Potem w otwory wnikają strzępki grzyba i rozsadzają skałę na której rośnie porost. Potem następują procesy glebotwórcze pojawia się gleba na której mogą rosnąc rośliny.

Organizmy pionierskie - organizmy Żywe, mogące przetrwać w skrajnym środowisku. Żyją w maksymalnych lub minimalnych temperaturach, gdy jest bardzo sucho lub bardzo mokro, na stromych zboczach. Zazwyczaj są to porosty, psammofity, sinice lub mszaki. Rosnąc na wyjątkowo ubogich podłożach, takich jak piaski czy skały, biorą udział w tworzeniu warstw gleby, przez co niejako przygotowują podłoże dla innych, bardziej wymagających roślin.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T14:30:17+01:00
Porosty czesto jako pierwsze pojawiają się na nowych podłożach.Osiedlaja sie nawet na nagich skalach i uczestniczą w tworzeniu się gleby.W tym procesie duża rolę odgrywają substancje zwane kwasami porostowymi.Są to specyficzne związki , produkowane przez porosty , ktore rozpuszczają powierzchnię skały , osłabiając jej strukture .Umożliwia to strzepkom grzyba kruszenie skały.Dopiero na tak przygotowanym przez porosty podłożu mogą rozwijać się rośliny .
Z tego powodu często nazywane są organizmami pionierskimi .


pozdrawiam i liczę na najlepsza , ponieważ nie brałam z internettu tylko przepisywałam z zeszytu . ;-) ;-*
2 5 2