Potrzebuje wzorów do zadań?
(1)Na ciało o masie 2kg działa siła 100N. oblicz jaką drogę przebędzie ciało do momentu osiągnięcia prędkości 20m/s

(2)Samochód o masie 1500kg jadący z prędkością 20m/s zatrzymał się przebywając drogę 100m. Oblicz współczynnik tarcia?

(3)Na ciało o masie 20kg działa siła200N. Oblicz prędkość ciało po 10s jeśli współczynnik tarcia wynosi 0,5.

2

Odpowiedzi

2009-10-11T16:18:32+02:00
Potrzebujesz wzorów , inaczej tego nie rozwiązesz ;]
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-11T16:34:49+02:00
(1)
s=(a*t²)/2
a=ΔV/t
F=a*m

m to masa, F to siła, s to droga a ΔV to przyrost prędkości
Z 2giego wzoru wylicz czas, z 3ciego wylicz przyspieszenie i podstaw do 1szego.

(2)
Ts=Fn*fs
Fn=Fg=m*g

Z drogi i prędkości wylicz przyspieszenie (patrz poprzednie wzory), z przyspieszenia wylicz siłę (patrz 3 wzór poprzednie zadanie), siła hamowania Ts (tarcie statyczne opon) a fs to upragniony współczynnik.

(3)
Wzory z zadania (2) wykorzystaj do policzenia siły tarcia, odejmij od siły działającej na ciało i z zadania (1) przekształć wzór.