Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T14:38:11+01:00
1.
- biorą udział w procesie glebotwórczym.
- wzbogacają podłoże w próchnicę, przygotowując je dla innych roślin.
- tworząc torfowiska wpływają na kształtowanie się klimatu.
- w ogrodnictwie torf używany jest do nawożenia gleby.
- w medycynie torf stosowany jest do kąpieli leczniczych.
- używane bywają również do uszczelniania budynków
drewnianych.
____
myślę, że jest OK. ;*
2010-02-10T14:42:16+01:00
Mszaki: wzbogacają one podłoże w próchnicę,przygotowują ją dla innych roślin, poprzez pokrywanie gleby darniami zmniejszają jej parowanie i chronią przed wywianiem poprzez wiatr i wymycie przez wodę i zabezpieczają ją przed wymyciem przez wodę i wywianiem przez wiatr, - wpływają na kształtowanie się klimatu tworząc torfowiska : wiążąc duże ilości wody i nasycając nią powietrze- przyczyniają się one zwiększenia opadów, - stają się często przyczyną zabagnień np. łąk- hamują wzrost roślin tworząc zwarty kobierzec pokrywający gęsto glebę

nie wiem czy dobrze
2010-02-10T14:45:43+01:00
Mszaki kumulują wodę,
chronią glebę przed nadmiernym parowaniem,
utrwalają podłoze i biorą udział w procesie glebotwórczym,
dzięki temu, mogą później na nieużytkach rosnąc inne rośliny.
Na łąkach mszaki nie są jednak pożądane, gdyż gromadząc wodę, stają się często przyczyną powstawania bagien.
Wchodzą w skład różnych biocenoz wykorzystywanych przez człowieka (łąki, lasy ).Z mchu powstaje torf.