Odpowiedzi

2010-02-10T14:40:08+01:00
A=15cm b=3cm c=3cm Pp=2*3*3+3*3*15 P=18+135 P=153 cm krawedzie = 4*3+4*15+4*3=12+60+12=84



tu masz wytlumaczone;_)
pole powierzchni
a= 3cm b=3cm c (wysokość)= 5*3cm= 15cm
Pc= 2 (ab+bc+ac)
Pc= 2 [(3cm*3cm)+ (3cm*15cm) + (3cm * 15cm)]
Pc =2 [9cm² + 45cm² + 45cm²]
Pc = 2 * 99cm³
Pc = 198 cm³

długość krawędzi prostopadłościanu
4 krawędzie długie 4*15 cm = 60 cm
8 krawędzi krótkich 8*3 cm= 24 cm
długość krawędzi wynosi 60cm+24cm = 84cm
41 3 41
2010-02-10T14:45:03+01:00
Pc=Pb+2Pp
Pb= 4*3cm*15cm=180cm²
Pp=3cm*3cm=9cm²
Pc=180cm²+2*9cm²=198cm²

Pole prostopadłościanu wynosi 198cm²

4 krawędzie boczne o dł. 15cm
8 krawędzi podstawy o dł. 3cm

4*15cm + 8*3cm=60cm + 24cm=84cm

Długość krawędzi wynosi 84cm
38 3 38
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-10T14:45:38+01:00
1/Oblicz pole powierzchni tego prostopadłościanu
2/...oraz łączną długość jego krawędzi.


ad1/ Obliczamy pole powierzchni jednego boku:
3cm * 3cm = 9cm²

Mnożymy przez ilość ścian:
9cm² * 22 = 198cm²

Pp = 198cm²


ad2/ Krawędź - 3cm
Ilość krawędzi - 28
3cm * 28 = 84cm
96 4 96