Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-10T14:41:51+01:00
To niewielki ptak z rodziny jaskółkowatych.
Ma silnie wcięty ogon do 7,5 cm głębokości.
długość ciała ok. 17-23 cm, rozpiętość skrzydeł ok. 32-35 cm
2010-02-10T14:43:25+01:00
JASKÓŁKA
długość ciała ok. 15 cm
rozpiętość skrzydeł 30 cm
masa ciała ok. 20 g
Pożywienie
Drobne owady chwytane w locie
Jaja
Jeden lub dwa lęgi w roku od maja do początku lipca, jaja w liczbie 3 do 5.
Ochrona
Na terenie Polski gatunek ten jest objęty ścisłą ochroną

Mam nadzieję że pomogłąm ;)
2010-02-10T14:45:45+01:00
Jaskółka Dymówka

długość ciała - 19 cm
obie płci mają rdzawo ubarwione czoła i podgardla
gniazduje na otwartych terenach, u nas wciąż licznie wędrowna
zjadają przede wszystkim muchy , komary i inne owady