Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T14:53:51+01:00
1. Bolesław Chrobry - 992-1025
2. Mieszko II 1025-1034
3. Bolesław II śmiały- 1058-1079
4. Bolesław III Krzywousty - 1102-1138
5.Władysław Łokietek - 1306-1333
6. Kazimierz Wielki- 1333-1370
7. Jadwiga 1384- 1399
8. Władysław Jagieło 1386-1434
9. Władysław Warneńczyk - 1434-1444
10. Kazimierz Jagielończyk - 1447-1492
11. Jan Olbracht -1492-1501
12. Zygmunt I Stary - 1506-1548
13. Zygmunt II August - 1548-1572
14. Anna Jagielonka - 1575- 1586
15. Zygmunt Waza -1587-1632
16. JAN Kazimierz - 1648-1668
17. Jan III Sobieski- 1674-1696
18. August II - 1697-1733
19.August III 1733- 1763
20. Stanisław August Poniatowski- 1764-1795
8 4 8
2010-02-10T14:58:32+01:00
Książęta i królowie polski

piast
siemowit
leszek
siemomysł
mieszko I od?-992
bolesław chrobry 992-1025
mieszko II 1025-1034
kazimierz I odnowiciel 1039?-1058
bolesław II śmiały 1058-179
władysław herman 1079-1102
bolesław II krzywousty 1102-1138
władysław II wygnaniec 1138-1146
bolesław IV kędzierzawy 1146-1173
mieszko II stary 1173-1177
kazimierz II sprawiedliwy 1177-1194
władysław III salkonogi 1202-1206 i 1228
leszek biały 1202-1227
bolesław V wstydliwy 1243-1279
leszek czarny 1279-1288
henryk probus 1289-1290
przemysł II 1295-1296
wacław II 1300-1305
władysław I lokietek 1306-1333
kazimierz wielki 1333-1370
łudwik węgierski 1370-1382
jadwiga 1384-1399
władysław II jagiełło 1386-1434
władysław II warneńczyk 1434-1444
kazimierz jagiellończyk 1447-1492
jan olbracht 1492-1501
aleksander jagiellończyk 1501-1506
zygmunt I stary 1506-1548
zygmunt II august 1548-1572
henryk walezy 1573-1574
stefan batory 1576-1586
zygmunt II waza 1587-1632
władysław IV waza 1632-1648
jan kazimierz 1648-1668
michał korybut wiśniowiecki 1669-1673
jan II sobieski 1674-1696
august II mocny 1697-1706 i 1709-1733
stanisław leszczyński 1704-709 i 1733-1736
august II 1733-1736
stanisłw august poniatowski 1764-1795
4 3 4