Olek zbiera znaczki i wczoraj policzył,że ma już łącznie 189 znaczków angielskich francuskich i hiszpańskich. Francuskich ma dwa razy więcej niż hiszpańskich a angielskich o 39 mniej niż francuskich i hiszpańskich razem. Ile ma znaczków każdego rodzaju? (ps. rozwiązanie ma polegać na równaniu)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T14:51:05+01:00
X - znaczki francuskie
y - znaczki hiszpańskie
z - znaczki angielskie

x + y + z = 189
x = 2y
z = x + y - 39


2y + y + x + y -39 = 189
x = 2y
z = x + y - 39

2y + y + 2y + y = 228
x = 2y
z = x + y - 39

6y = 228 /:6
x = 2y
z = x + y - 39

y = 38
x = 2* 28
z = x + 38 - 39

y = 38
x = 76
z = 76 + 38 - 39

y = 38
x = 76
z = 75

Odp. Olek ma 75 angielskich,38 znaczków francuskich, 76 hiszpańskich.
2010-02-10T14:53:38+01:00
X - angielskie
y - francuskie
z - hiszpańskie

x+y+z = 189
2y = z
39 - (y+z) = x

rozwiąż równanie i gotowe!!! ;)