Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • kh24
  • Rozwiązujący
2009-10-11T14:50:25+02:00
Wymiana gazowa to jest proces w którym dochodzi do wymiany gazów między całym organizmem a jego otoczeniem i jest to tak zawna wymiana zewnętrzna, i może tez ystępować pomiędzy plynami ustrojowymi a tkankami i jest to tak zwana wymiana wewnetrzna.

I zależy o jaką wymianę gazwą Ci chodzi to znaczy u kogo ona następuje czy u ludzi czy u zwierząt, roślin. Ponieważ każde z nich mają inne narzady do wymiany gazowej, na przykład rosliny do tego mają aparaty szparkowe, przetchlinki. U zwierząt całym układem oddechowym a u czlowieka pęcherzykami płucnymi.

2009-10-11T16:19:16+02:00
Wstepem do oddychania tlenowego jest wymiana gazowa,podczas której organizm pobiera tlen i wydala dwutlenek wegla.
oddychanie dzielimy na tlenowe i beztlenowe.do oddychania tlenowego niezbedny jest tlen,w srodowisku gdzie brakuje tlenu nazywamy oddychaniem beztlenowym.oddychanie tlenowe dostarcza znacznie wiecej energi niz beztlenowe.
1 5 1