Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-10T15:03:28+01:00
Kwadrans to 15 minut czyli ¼ godziny (długości całego okręgu)
l = 2πr
r = 14 cm
l = 28π cm
¼ * 28 π cm = 7π cm
π ≈ 3,14 cm
7 * 3,14 = 21,98 cm

40 minut to ⅔ godziny
l=28πcm
⅔ * 28π cm ≈ 18,7 π cm
π ≈ 3,14 cm
18,7 π cm = 58,7 cm

kwadrans to 10 minut czyli 1/5godziny (długości całego okręgu)
10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T15:09:35+01:00
Dł. wskazówki to promień okręgu jaki zatacza, czyli:
r = 14cm
10min = 1/6 godz.
15min = 1/4 godz.
40min = 4/6 godz.
Obliczam dł. okręgu:
2*pi*r = 28*pi cm

W ciągu 10min:
1/6 * 28*pi = około 14,65cm

W ciągu 15min:
1/4 * 28*pi = 7*pi = około 21,98cm

W ciągu 40min:
4/6 * 28*pi = 7*pi = około 58,61cm
13 4 13
O co chodzi z tym "pi" i "*"? nie rozumiem