Podstawą graniastosłupa prostego jesr romb o przekątnych równych 6 cm. i 8cm. oblicz pole powierzchni tego graniastosłupa, wiedząc ze, krawędź jego podstawy ma 5 cm. długości, a wysokość jest trzy razy od niej dłuższa.

przoszę o całe działania

3

Odpowiedzi

2010-02-10T15:12:08+01:00
Pp=6x8:2=24cm2
Pb=5x3=15
Pb=5x15=75cm2
Pc=75cmx4+24cmx2=300+48=348cm2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T15:14:25+01:00
Pc=2*Pp+Pb

pole podstawy=pole rombu
e i f -przekątne
Pp=e*f/2
Pp=6*8/2
Pp=48/2
Pp=24cm²

krawędź-5cm
wysokość -3*5=15cm
Pb=4*(5*15)
Pb=4*75
Pb=300cm²

Pc=2*Pp+Pb
Pc=2*24cm²+300cm²
Pc=48cm²+300cm²
Pc=348cm²
odp.pole powierzchni graniastosłupa wynosi 348cm²

2010-02-10T15:15:52+01:00
E=6cm
f=8cm
a=5cm
H=3*5=15cm
Pp=½*e*f
Pp=½*6*8=24cm²
Pc=2Pp + 4*Pb
Pc=2*24 + 4*5*15
Pc=48 + 300 = 348cm²
V=Pp*H
V=24*15=360cm³