Obwód trójkąta równoramiennego jest równy 42 cm.Ramię trójkąta jest o 3 cm dłuższe od podstawy .Oblicz długość podstawy oraz długość ramienia tego trójkąta.

Rysunek możecie zrobić na kartce i dołączyć jako załącznik.Ma być oblicznie :)
Dam naj.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T15:27:16+01:00
A=podstawa
b= ramię

b=a+3cm

a+2(a+3)=42cm
a+2a+6=42
3a=42-6
3a=36
a=36:3
a=12cm

b=a+3cm=12+3=15cm

spr. 12+2×15=12+30=42cm

odp. podstawa ma 12cm a ramiona po 15cm
  • Użytkownik Zadane
2010-02-10T15:27:35+01:00
Po co Ci rysunek??

ob=a+b+c, przy czym b=a, czyli:
ob=2a+c
a-ramie
c-podstawa

a=c+3/*(-1)
42=2a+c

-a=-c-3
42=2a+c
+------
42-a=2a-3
-3a=-45/:(-3)
a=15

a=c+3
c=a-3
c=15-3
c=12

a=15
c=12