Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-11T14:19:41+02:00
Jahwe - Jahwe, określenie Boga w Starym Testamencie, stwórcy nieba i ziemi, ludzi i innych stworzeń. Zwany też Elohim.

Judaizm - mozaizm, najstarsza monoteistyczna religia, prekursor chrześcijaństwa i islamu, narodowa religia Żydów

Dekalog - Dziesięć przykazań Bożych zapisanych w Piśmie Świętym w przekładzie Biblii Tysiąclecia z objaśnieniami.

Menora - siedmioramienny świecznik rytualny używany przez Żydów. Wzorem menory jest jej wyobrażenie umieszczone na łuku triumfalnym Tytusa

Biblia - składa się ze Starego i Nowego Testamentu

Tora - jest spisana ręcznie na białym, wykonanym z jagnięcej skóry zwoju. Przechowywana jest bardzo uroczyście

Rabin - We współczesnym judaizmie tradycyjnym rabin jest jednocześnie administratorem gminy wyznaniowej, odpowiedzialnym za prowadzenie nabożeństw




2009-10-11T14:22:35+02:00
Jahwe bóg izraelczyków uznawali go za jedynego boga
Judaizm religia żydowska powstała w starożytności
Dekalog tablice z dziesięcioma przykazaniami
menora siedmioramienny świecznik
Biblia świeta księga żydów
Tora najważniejsz część bibli czyli prawo
Rabin jest administatorem wyznawania Jahwe
  • Użytkownik Zadane
2009-10-11T14:24:56+02:00
Dekalog - 10 przykazan bozych ktore przyniosl mojzesz z gory synaj
Tora - prawo zydów tworzy piecioksiag pochodzacy ze starego testamentu ksiega rodzaju , liczb , powturzonego prawa , kaplanska , wyjscia
Jahwe - określenie Boga w Starym Testamencie, stwórcy nieba i ziemi, ludzi i innych stworzeń. Zwany też Elohim
Biblia - tworzy ja stary i nowy testament w sumie ok 70 ksiag
Judaizm - religia monoteistyczna tradycyjna religia Żydów powstała na podstawie nauk Mojżesza (Mose), uznająca jedynego boga – Jahwe, wiarę w życie pozagrobowe, ponowne przyjście Mesjasza oraz istnienie wybranego narodu izraelskiego
Menora - siedmioramienny świecznik rytualny używany przez Żydów,Obecnie oficjalne godło państwa Izrael
Rabin - z hebrajskiego - nauczyciel, mój mistrz, w judaizmie tytuł przysługujący pierwotnie tylko uczonym zajmującym się interpretacją i wyjaśnianiem Biblii (Pismo Święte) i prawa ustnego zawartego w Talmudzie