Odpowiedzi

2010-02-10T15:40:02+01:00
Mchy w przyrodzie są bardzo potrzebne wchłaniają duże ilości wody np. podczas powodzi lub ulew są roślinami bardzo wytrzymałymi. W machach znajdują schronienie zwierzęta tj. mrówki. Istnieją mchy, które służą jako opał np. torfowce.
Z mchów często robi się kremy lub leki.

Proszę :) Mam nadzieję, że pomogłam :P
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T15:45:24+01:00
Mchy przystosowane są do gromadzenia dużych ilości wody (za sprawą skupienia łodyg w darń, gęstego okrycia łodyg liśćmi, chwytnikami i parafiliami, porowatości skórki) chroniąc w ten sposób glebę przed erozją, zmniejszając szybkość i wielkość spływów powierzchniowych. Darnie mchów chronią też glebę przed szybkim wysychaniem i tym samym utrzymują w niej większą wilgotność. Głównie dzięki mchom (zwłaszcza torfowcom) możliwy jest rozwój torfowisk, a tym samym odkładanie torfu. Na jałowych wydmach mchy utrwalają ruchome podłoże i biorą istotny udział w procesie glebotwórczym
1 1 1