Pokój ma kształt prostopadłościanu o długości 3,5m, szerokości 2m i wysokości 2,5m. Jola chce potapetować pokój i wie że jedna rolka tapety wystarcza na 2,5m kwadratowego ściany. Ile rolek tapety Jola musi kupić?

Załużmy że nie ma okien w pokoju i drzwi. Proszę policzyć tylko boki tego pokoju;)
Z góry dziękuje.

3

Odpowiedzi

2010-02-10T15:43:16+01:00
2*3,5*2,5+2*2*2.5=17,5+10=27,5 m^2

Sufitu chyba nie trzeba tapetować:)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T15:43:25+01:00
Pc = 2ab + 2bc + 2ac
Pc= 2*3,5*2 + 2*2*2,5 + 2*3,5*2,5
Pc=14+10+17,5
Pc=31,5 cm

31,5/ 2,5 = 12 rolek

2010-02-10T15:44:43+01:00
3.5m*2m=7m2
7m2*2=14m2

1t=2,5m2

14m/2,5=5.6


1ściana x 2ściana= jedna druga ścian

odp. 14m kwadratowych, 5,6 rolki tapety