Ola chce odnowić swój pokój o długości 2,5m, szerokości 3m i wysokości 2,5m. Sufit chce pomalować na biało a ściany na żółto. Jeden litr farby białej wystarczy na 2m kwadratowe, jeden litr farby żółtej wystarczy na 2,5m kwadratowego. Ile puszek farby każdego koloru musi kupić Ola?

Załużmy że nie ma w tym pokoju okien i drzwi;)
Z góry dziękuje.

3

Odpowiedzi

2010-02-10T16:00:56+01:00
Pole sufitu - 7,5 m2 - 4 puszki białej

pole ścian - 36 m2 - 5 puszek :P
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T16:10:17+01:00
Sufit
2,5*3=7,5(metrów2)
7,5:2=3,75 w zaokrągleniu 4 puszki

Ściany
3*2,5=7,5(metrów2) 7,5*2=15(metrów2)
2,5*2,5=6,25(metrów2) 6,25*2=12,5(metrów2)
15+12,5=27,5(metrów2)
27,5:2,5=11 puszek

Ola musi kupić 4 puszki farby białej i 11 puszek farby żółtej.
2010-02-10T16:14:30+01:00
Psssy wali was
P=2,5x2,5x4=25m2=13puszek farby białej
P=2,5x3=7,5=3m2puszki farby żółtej*
*Jeżeli nie licząc podłogi
jeśli kto mi nie ufa to jest coś takiego jak kalkulator bo wzór na pewna dobrze