Za zakupy do stołówki zapłacono 713 zł. Na zakupy hurtownia udzieliła 15% rabatu.Ile zapłacono za zakupy.??

Jeżeli będziesz wyliczać procenty,to proszę cię żebyś nie liczył na kalkulatorze tylko zeby byłowszystko od początku do końca w działaniu takim jak 713*15%.Dlatego że nie wiem jak mam wyliczyć to.;dd
Z góry dzęki.^^

3

Odpowiedzi

2010-02-10T15:49:32+01:00
X- 15%x=713
x-15/100x=713
85/100x=713 *100
85x=71300 /85
x=838,82 zł

Tyle powinna wynosić cena pierwotna 838,82
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T15:52:33+01:00
713 * 15% = 106,95
713-106,95= 606,05

Za zakupy zapłacono 606,05 zł.
2010-02-10T15:52:42+01:00
100%-15%=85%
85%*713=0.85*713=606,05