Odpowiedzi

2010-02-10T15:48:43+01:00
-zatrzymują duże ilości wody (podczas ulew lub powodzi)
-dają schronienie zwierzętom (mrówką)
-robi się z nich leki i kremy
-mogą służyć jako opał (torfowce)

Proszę :) Mam nadzieję, że pomogłam :P
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T15:50:15+01:00
Tajemnice Przyrody >?

Mchy mają w przyrodzie ogromne znaczenie, choć często ich rola jest niedoceniana. Podczas topnienia śniegu magazynują ogromne ilości wody, dzięki czemu zmniejsza się ryzyko powodzi. W okresie suszy zapobiegają wysychaniu gleby. Również są wykorzystane jako opał (torf*), oraz robi się z nich kremy oraz leki.

Info z podręcznika 5 kl. Tajemnice Przyrody, ja miałam z tego spr. tydzień temu.

Czyli

- Podczas topnienia śniegu magazynują ogromne ilości wody, co zapobiega powodziom

- Zapobiegają ziemi przed wyschnięciem

- Można używać jako opał (torf)

- Zawierają właściwości lecznicze, są wykorzystywany do robienia leków i kremów.

* Torf - wyschnięty mech ;)

Myślę że pomogłam ;))
Zdrowia !! ;**
1 5 1
2010-02-10T15:52:52+01:00
Mchy mają duże znaczenie w przyrodzie;Zwarte kobierce mchów, pokrywające dno lasu, chłoną duże ilości wód opadowych i utrzymują wilgoć w glebie leśnej, są magazynem wody. Przyczyniają się do powstania specialistycznego leśnego mikroklimatu, niezbędnego do funkcjonowania tych olbrzymich, niezwykle złożonych formacji: roślinych. Zatrzymując wodę, leśne mchy sprawiają że nawet po długotrwałych, intensywnych opadach, nie spływa ona natychmiast do rzek, lecz przesiąka do nich stopniowo – poziom wód nie podnosi się wówczas tak szybko, niknie groźba gwałtownych powodzi. Warstwa mchów i butwiejącej ściółki stanowi też środowisko życia olbrzymiej liczby grzybów, pierwotniaków i bezkręgowców np wrotki, nicienie, stonogi, ślimaki, drobne kręgowce np żaby , jaszczurki, gryzonie.
2 4 2