Odpowiedzi

  • kh24
  • Rozwiązujący
2009-10-11T14:33:46+02:00
Samożywne protisty są nazywane organizmami pionierskimi dlatego,że są organizmami przystosowanymi do życia w środowisku zarówno wilgotnym jak i w bardzo suchym. Kiedy wybierają sobie jakieś ubogie miejsce w podłoże, mogą to byc naprzykład skaly, przyczniają się do tworzenia nowych siedlisk.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T14:35:43+02:00
-mogą przetrwać w skrajnym środowisku
-jako pierwsze pojawiają się na terenach uprzednio nie zamieszkałych przez inne organizmy lub też na terenach odbudowywanych
2 5 2
2009-10-11T15:25:17+02:00
Bakterie sa organizmami pionierskimi czyli zasiedlaja srodowiska pozbawione zycia. np;
-po erupcji wulkanu,pozaze lasu czy łaki
-w przemysle spozywczym
-w oczyszczaniu srodowiska-rozkładaja szczatki organizmów na substance proste
-niektore bakterie wytwarzaja jad kiełbasiany
-procesy gnilne -pogarszaja jakosc zywności
2 3 2