Odpowiedzi

2009-10-11T14:41:48+02:00
Obydwoje mają trochę racji.Z jednej strony Kreon nie powinien karać Antygony w tak okrutny sposób bo ta kierowała się nie tylko siostrzaną miłością ale również wolą boską która nakazywała po śmierci zakopać w ziemi ciało zmarłego,ale Kreon też miał trochę racji bo Antygona złamała jego zakaz a on jako król musiał być sprawiedliwy wobec każdego mieszkańca Teb w taki sam sposób.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T14:46:54+02:00
Uważam, że Antygona została niewinnie oskarżona i skazana.
-Antygona czuła się zobowiązana do przestrzegania nakazów religii i postanowiła pochować brata jak należy.
- JAko siostra polinika miała szczególny obowiązek zadbać o to by jego dusza zaznala wiecznego spokoju;
-Wybiera nakaz Boski za najważniejszy bo uważa że jemu powinny podlegać wszystkie prawa ziemskie ( kreon był odmiennego zdania).
1 5 1