RÓWNANIA !

Ela ma trzy razy więcej cukierków niż Ola i jeszczę 3 cukierki ! Łącznie dziewczęta mają 51 cukierków . Ile cukierków ma Ela ?
x - ilość cukierków Oli 3x + 3 - ilość cukierków Eli

ułóż równanie , rozwiąż je , i napisz odp !

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T15:58:44+01:00
3x+3+x=51
4x+3=51
4x=51-3
4x=48/:4
x=12
Ola=12
ela3*12+3= 36+3=39
2010-02-10T15:59:45+01:00
X+3x+3=51
4x+3=51
4x=48 /:4
x=12 - cuk Oli

3x+3= cuk. Eli
3*12+3=39

____________________________________

Spr.
12+39+51

Ola ma 12 cukierków natomiast ELa ma ich 39.
2010-02-10T16:00:58+01:00
51-3=48 3x+x=4x
48:4=12
12(razy)3=36 36+3= 39


Odp.:Ela ma 39 cukierków