Rowiaż krzyżówke
1, ojczyzna gotyku na 7 liter ;d
2.świecka budolwa na rynku mista na 6 liter
3, powszechny buduec pożnego średniowiecza na 5 literr
4,największe i najpiękniejsze kościoły średniowiecza na 7 liter
5,główny element skupienia gotyckiego na 5 liter
6,ogólna nazwa cech dziel sztuki w jakiejś epoce na 4 litery
7,..koronkowa robota .. w kamieniu na 7 liter
8,szklane obrazy w gotyckich oknach na 7 liter
9,strzeliste ozdoby architektoryczniczne na 7 liter
10,trójkątne dekoracje w sztuce gotyckiej architekturze na 8 liter
11, okrągła ozdoba fasady kościoła na 5 liter
12,Matka boska ukazana jako piękna młoda niewsiata na 8 liter
13,trzyczęściowy ołtarz na 7 liter
14,pokrywane rzeźb farbami na 11 liter
15,słynne dzieło scynerskie Wita Stwosza na 6 liter
daje najj ;;p

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T16:15:04+01:00
1. Francja
2. pomnik
3. cegła
4. katedry
5. żebro
6.
7.maswerk
8. witraże
9.kolumny
10.tympanon
11.gzyms
12.
13.tryptyk
14.chromowanie
15. ołtarz


6 i 12 nie wiem ale myślę że pomogłam:)
47 2 47
2010-02-10T17:59:56+01:00
1. Francja
2. pomnik
3. cegła
4. katedry
5. żebro
6. styl
7. maswerk
8. witraże
9. kolumny
10. tympanon
11. gzyms
12. Madonna (?)
13. tryptyk
14. chromowanie
15. ołtarz
73 3 73
2010-02-10T21:26:03+01:00
1. ojczyzna gotyku na 7 liter - FRANCJA
2.świecka budolwa na rynku mista na 6 liter - RATUSZ
3, powszechny buduec pożnego średniowiecza na 5 liter - CEGŁA
4,największe i najpiękniejsze kościoły średniowiecza na 7 liter - KATEDRY
5,główny element skupienia gotyckiego na 5 liter - ŻEBRO
6,ogólna nazwa cech dziel sztuki w jakiejś epoce na 4 litery - STYL
7,..koronkowa robota .. w kamieniu na 7 liter - MASWERK
8,szklane obrazy w gotyckich oknach na 7 liter - WITRAŻE
9,strzeliste ozdoby architektoryczniczne na 7 liter - KOLUMNY
10,trójkątne dekoracje w sztuce gotyckiej architekturze na 8 liter -TYMPANON
11, okrągła ozdoba fasady kościoła na 5 liter - GZYMS
12,Matka boska ukazana jako piękna młoda niewsiata na 8 liter - DZIEWICA
13,trzyczęściowy ołtarz na 7 liter - TRYPTYK
14,pokrywane rzeźb farbami na 11 liter - GRUNTOWANIE
15,słynne dzieło scynerskie Wita Stwosza na 6 liter - OŁTARZ



88 4 88