Czesc.Potrzebuje na historie 20 pytan z I Wojny Światowej wraz z odpowiedziami.Potrzebuje to na piatek rano.Daje 50 punktow.Prosze aby pytanie byly z sensem i jak juz to przynajmniej 10 od razu a nie podasz 1 i chcesz punkty..Licze na was

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T16:14:14+01:00
1. Miasto w którym dokonano zamachu na życie następcy tronu austro-węgier - SARAJEWO
2. Rzeka nad którą stoczono bitwę na froncie wschodnim w 1914 r - MARNA
3. Wojna polegająca na szybkim i skutecznym pokonaniu wrogów - BŁYSKAWICZNA
4. Państwo Europy Zachodniej, które zostało zaatakowane przez Rzeszę jako pierwsze - FRANCJA
5. Pokój podpisany 3 marca 1918 - BRZESKI
6. Traktat podpisany 28 czerwca 1919 - WERSALSKI
7. Obszar, który wobec postanowień traktatu z 1919 roku został poddany demilitaryzacji - NADRENIA
8. Państwo europejskie uznane za przegrane w I wojnie światowej - NIEMCY
9. Francuska twierdza, na którą ruszyła ofensywa niemiecka w 1916 r - VERDUN
10. Marksistowskie ugrupowanie rosyjskie, które przejęło władzę i obaliło carat - BOLSZEWICY
2010-02-10T16:16:38+01:00
1.w którym wieku toczyła się i wojna światowa?
1.w XX wieku
2.jakie rodzaje broni zostały użyte po raz pierwszy w 1w.ś.?
2.czołgi, karabiny maszynowe, gazy trujące, okręty podwodne
3.co było bezpośrednią przyczyną wybuchu 1w.ś.?
3. zamordowanie w 1914r. następcy tronu austro-węgierskiego arcyksięcia Ferdynarda i jego żony.
4.Jle lat trwała 1w.ś.?
4. 4 lata
5. w którym roku wybuchła 1w.ś?
5. w 1914 r.
6.dlaczego 1w.ś. tak się nazywa?
6. ponieważ, po raz pierwszy w dziejach przeciwnicy walczyli równocześnie w różnych rejonach globu ziemskiego.
7. co ogłoszono 11 listopada 1918r.?
7. podpisano zawieszenie broni, które kończyło zmagania wojenne.
8. co to ententa?
8. sojusz pomiędzy anglią, francją i rosją.
9. jakie państwa powstały po 1.w.ś.?
9. finlandia, estonia, łotwa, litwa, polska, czehsłowacja, węgry i jugosławia
10. jak długo trwała bitwa pod Verdun?
10. od lutego do listopada
11. Jle ludzi ok. poległo na 1w.ś.?
11. ok. 10 mln
2010-02-10T16:32:38+01:00
1. Kiedy i jakim wydarzeniem rozpoczęła się I Wojna Światowa?
1. Rozpoczęła się zamachem w Sarajewie 28 lipca 1914 roku.
2. Kto wygrał I Wojne Światową?
2. I Wojne Światową wygrała Ententa.
3. Co stało się z narodem polaków po I Wojnie Światowej?
3. Odzyskali niepodległość.
4. Kto został zastrzelony w zamachu w Sarajewie?
4. Arcyksiążę austriacki Franciszek Ferdynand.
5. Kto był zamachowcom w Sarajewie?
5. Zamachowcom był Gawriło Principa.
6. Jakie państwa upadły po I Wojnie Światowej?
6. Cesarstwo Niemieckie, Imperium Rosyjskie, Imperium Osmańskie, oraz Austro-Węgry.
7. Jak nazywał się niemiecki żołnierz oddziałów złożonych z tubylców? (walki w Afryce)
7. Askarys
8. Jakie wydarzenie spowodowało przystąpienie USA do wojny?
8. Storpedowanie RMS Lusitanii przez niemiecki okręt podwodny.
9. Kto dowodził na froncie wschodnim ofensywą rosyjską?
9. gen. Aleksieja Brusiłowa
10. Jakie państwa odzyskały sumienność po wojnie?
10. Belgia, Polska, Czechosłowacja oraz Austria.