Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T14:42:02+02:00
Kożyści:
-regulacja biegu nilu (zapobieganie powodziom)
-rozwój żeglugi i rybołóstwa
-produkcja energii elektrycznej
straty:
-ewakuacja ludzi z terenow na ktorych obecnie znajduje sie jezioro
-pola rolników przestały być naturalnie użyźniane
-zniszczenie znajdujących się tam zabytków (świątynia Ramzesa II w Abu Simbel)
14 3 14
2009-10-11T14:42:18+02:00
Korzyści:

- uregulowanie biegu Nilu
- zapobieganie powodziom
- rozwinięcie żeglugi i rybołówstwa
- produkcja energii elektrycznej
- zwiększenie atrakcyjności
- uprawa sportów wodnych

straty:

- opuszczenie przez ludność tamtejszych terenów
- zniszczenie systemu iregacyjnego <zaprzestanie naturalnego nawadniania pól uprawnych>
- poprzez stosowanie nawozów sztucznych bardzo duże zasolenie gleb
- zniszczenie wielu ważnych wykopalisk archeoloicznych
17 4 17