1. Za bluzkę Dominika zapłaciła w kasie banknotem piecdziesieciozłotowym.Otrzymała resztę x pieciozłotówek i y dwuzłotówek.Ile kosztowała bluzka?

2.W klasie Ia było x dziewcząt , w Ib dwukrotnie więcej, a w Ic o szesc mniej niz w Ib.Ile dziewcząt było w trzech klasach pierwszych ?

3.Narty kosztowały x złotych.Po sezonie przeceniono je o 10%.Oblicz ile złotych wynosiła obniżka ceny.

Proszę o szybką odpowedz..;P

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T16:06:28+01:00
1. 50 zł-5zł*x-2zł*y
2. x+2x+(2x-6)
3. x*0,1
2 2 2
2010-02-10T16:11:15+01:00
1) 50-(5x+2y)
2)x+2x+(2x-6)
3) 10% × x
1 5 1