A. popatrz na rysunek obok. ile sztuk kafelków "Lazur" znajduje sie w jednym pudełku ?

B. przypuścmy , ze chcesz kupic 1.8m kwadratowego kafelków "lazur" . sprzedawca dał ci jedno pełne pudełko. ile jeszcze powinien dołożyc kafelków ?

pudełko wygląda mniej więcej tak :
zboku ma napisane : 15cm/30cm
a na górze : zawartośc 1.08m kwadratowego

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T16:34:32+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A ) P=a*b
a = 0,15 m
b= 0.30 m
P+ 0,15*0.30 = 0,045 m2
1.08 : 0.045 = 24

B) P=1,8m2
1,8-1.08 = 0.72m2
0,72 : 0.045 = 16
163 4 163
2010-02-10T16:42:35+01:00
A.
15*30=450cm2
1m2=100cm*100cm=10000cm2
10000+800=10800cm2
10800:450=24płytki ,,Lazur"

odp.:w jednym pudełku znajdują się 24 płytki

B.
1,8m2=18000cm2
18000:450=40 płytek ,,Lazur"

1pudełko-24płytki
40-24=16płytek

odp.:sprzedawca powinien dołożyć jeszcze 16 płytek
226 4 226