1jak mozna zmniejszyć tarcie oraz inne opory ruchu
2jakie skudki powoduje występowanie oporu ruchupodaj przykłady
3podaj przykłady negatywnych skudków oporu ruchu minimum2
4podaj przykłady pozytywnychskutkuw występowania oporów ruchu
prosze o pomoc

3

Odpowiedzi

2010-02-10T16:18:57+01:00
1. Stosując np. łożyska, lub pokrywając towotem (smarem) w miejscu gdzie występuje tarcie

2. Zmniejszenie prędkości (np opór powietrza powoduje zmniejszenie prędkości jadącego samochodu)

3. Zużywanie się części w miejscach gdzie występuje tarcie
spowolnienie poruszania się przedmiotów
większy opór = większe zużycie opon i paliwa w przypadku samochodów

4. Można zatrzymać pojazd (dzięki tarciu opony o asfalt można zatrzymać samochód)
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T16:29:27+01:00
1Tarcie mozna zmniejszyc poprzez wygladzenie powieszchni
2Tarcie powoduje lepsza przyczepnosc samochodu (opony asfalt)
3Opur powietrza chamuje samochody wiec zwieksza zuzycie paliwa. Scieranie opon podczas jazdy
4Dzieki oporowi jadac samochodem mozemy chamowc
Prosze:)
2 3 2
2010-02-10T17:05:17+01:00
1.Tarcie można zmniejszyć poprzez wygładzenie powierzchni

2. Zmniejszenie prędkości (np opór powietrza powoduje zmniejszenie prędkości jadącego samochodu)

3. Zużywanie się części w miejscach gdzie występuje tarcie
spowolnienie poruszania się przedmiotów
większy opór = większe zużycie opon i paliwa w przypadku samochodów

4. Można zatrzymać pojazd (dzięki tarciu opony o asfalt można zatrzymać samochód)

Mam nadzieję że pomogłam :)
1 1 1