Uzupełnij zdania, korzystając z podanych pojęć.
ATP, oddychanie wewnątrzkomórkowe, wymiana gazowa, wentylacja płuc

Wymiana powietrza znajdującego się z płucach to..............Dzięki niej odbywa się ......................, która polega na dostarczaniu do organizmu tlenu i usuwaniu z niego dwutlenku węgla. Pobrany przez organizm tlen jest zużywany podczas...............W tym procesie tlen łączy się z glukozą. Produktami tej reakcji są energia oraz dwutlenek węgla i woda, usuwane z organizmu jako zbędne produkty przemiany materii. Energia jest zatrzymywana w ............. -związku, który ma wiązania wysokoenergetyczne.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T16:17:38+01:00
Wymiana powietrza znajdującego się z płucach to <b> wentylacja płuc
</b>Dzięki niej odbywa się <b>wymiana gazowa</b>, która polega na dostarczaniu do organizmu tlenu i usuwaniu z niego dwutlenku węgla. Pobrany przez organizm tlen jest zużywany podczas <b>oddychania wewnątrzkomórkowe</b> W tym procesie tlen łączy się z glukozą. Produktami tej reakcji są energia oraz dwutlenek węgla i woda, usuwane z organizmu jako zbędne produkty przemiany materii. Energia jest zatrzymywana w ATP -związku, który ma wiązania wysokoenergetyczne.
50 3 50
2010-02-10T16:18:14+01:00
1.wentylacja płuc
2. wymiana gazowa
3. oddychanie wewnątrzkomórkowe
4.ATP
56 4 56
2010-02-10T16:18:35+01:00
W kolejności:

a) wentylacja płuc
b) wymiana gazowa
c) oddychanie wewn. komórkowe
d) ATP

na pewno dobrze bo sprawdzaliśmy to z naszą panią ;P
76 4 76