Proszę o poprawne odpowiedzi ! ;]
Zadanie można znaleśc w podręczniku "Matematyka 1 " wydawnictwa "Matematyka z Plusem " [zad. 6 str. 199]
(Proszę o pełne rozwiązania zadania , a nie same odpowiedzi! )

Czy podana liczba spełnia równanie?

a)2x + 1 = 9 -2x, 2
b)3(2x - 5) = 1 - 4x , 1½
c) 4(y - 1) - 3y = 2(y - 9) , -6


Proszę o szybkie rozwiązanie zadania !

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T16:20:38+01:00
2010-02-10T16:23:22+01:00
A) 2x+1=9-2x
2*2+1=9-2*2
5=5 TAK
b) 3(2x-5)=1-4x
6x-15=1-4x
6*3/2-15=1-4*3/2
9-15=1-6
-6=-5 NIE
c) 4(y-1)-3y=2(y-9)
4y-4-3y=2y-18
-24-4+18=-12-18
-10=-30 NIE
2 5 2