Zastosowanie twierdzenia Pitagorasa:
1. Oblicz obwód prostokąta, którego przekątna ma 5, a jeden z boków jest dwa razy dłuższy od drugiego.
2.Obwód prostokąta wynosi 42cm, a stosynek boków jest równy 3/4. Oblicz długość przekątnej.
3.Jaką wysokość ma romb o przekątnych długości 12 cm i 16 cm?
Wskazówka. Oblicz pole rombu na dwa sposoby.

Za pomoc będę wdzięczna :)

2

Odpowiedzi

2010-02-10T16:32:47+01:00
1.
(przekątna)d=5

(2a)² + (a)²=5²
4a² + a² =25
5a²=25 / :5
a²=5 /:√
a=√5

2a= 2 x √5 = 2√5

czyli:
d= 5
a=√5
2a=2√5

Obwód prostokąta : 2(5+√5+2√5)=2(5+2√5)=10 + 4√10
Nie jestem pewna wyniku.

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T16:42:24+01:00
Zad 9:]
musisz 12 i 16 podzielic na 2
czyli bd miała 6 i 8
6^(ten symbolik to będzie kwadrat)+8^=x^
36+64=x^
100=10

P=1/2 razy 16 razy 12=96
10razy h=96/:10
H=9,6


zad 8/130
namaluj sobie prostokąt i jeden bok zapisz sobie jako 3a a drugi jako 4a :)




i teraz Obwód liczymy= 2 razy 3a+2 razy 4a=6a + 8a 14a

i to 14a ma się równać 42cm czyli zapisz sobie
14a=42/:14
a=3

Wyszło ci ze a równa sie 3 :]
Więc teraz te boki(to a) co pisałam na początku zebys namalowała ten prostokąt to mnożysz :)

miałas tam 3a i 4a

to mnozysz 3a= 3 razy 3= 9
to też mnożysz 4a=4 razy 3=12

i teraz podstswiasz do wzoru :}
9^ + 12^=x^
81+ 144=x^
225=x^/ pierwiastkujesz
x=15

:) Tylko nie zapomnij ze np. 6^ To oznacza 6do kwadratu :)



ZADANIE 1 Kolezanka zrobiła dobrze tylko ze ten wynik zły jest :)

Obwód=2pierwiastki z pięciu+ 4 pierwiastki z pięciu=6pierwiastków z pięciu :)