Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T16:24:06+01:00
Przy szyjce zębów mlecznych znajduje się wałeczek szkliwa otaczający koronę, zwany obręczą zęba (cingulum dentis).
Korzenie zębów mlecznych są mniejsze i cieńsze niż korzenie zębów stałych, lecz w trzonowcach mlecznych są one szerzej rozstawione.
Krzywizna korzenia w zębach mlecznych uwidacznia się w stopniu nieznacznym.
Zęby mleczne w okresie poprzedzającym ich wypadnięcie są rozchwiane. Jest to ruchomość fizjologiczna, występująca na tle resorpcji korzeni. Podobna ruchomość zębów stałych jest objawem patologicznym.
2010-02-10T16:25:05+01:00
Zęby stałe są twardsze, zęby stałe pozostają do końca życia(albo przynajmniej do 50 ;-) ) zembem stałym są 7-ki.
2010-02-10T16:25:21+01:00
* Przy szyjce zębów mlecznych znajduje się wałeczek szkliwa otaczający koronę, zwany obręczą zęba.
*Stopniu nieznacznym krzywizna korzenia w zębach mlecznych uwidacznia się.
* Zęby mleczne w okresie poprzedzającym ich wypadnięcie są rozchwiane.