Odpowiedzi

2010-02-10T16:23:22+01:00
Jak na pionierów przystało, porosty są bardzo odporne na ciężkie warunki – wysychanie i mróz, dlatego potrafią długo przetrwać
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T16:24:54+01:00
To ja to opisze krótko:
Porosty są pionierami życia, dlatego, że zamieszkują takie środowisko, które nie było wcześniej przez nic zamieszkane.
5 2 5
2010-02-10T16:27:11+01:00
Ponieważ wydzielają kwasy organiczne, które przyspieszają proces kruszenia skał. Szczątki martwych porostów wraz z pyłem skalnym tworzą warstwę gleby , która jest stopniowo zasiedlana przez mszaki i paprocie, a nawet przesz rośliny nasienne.
Pzdr
7 4 7