Na podstawie Twierdzenia Pitagorasa

1. Podstawy trapezu równoramiennego mają długości 4cm i 20 cm , a jego wysokość ma długość 6cm. Oblicz obwód tego trapezu.( + rysunek pomocniczy)

2.Podstawy trapezu równoramiennego mają długości 11cm i 27 cm, a długości ramion wynoszą 14 cm. Jaką wysokość ma ten trapez?(+ rysunek pomocniczy)

3. Smycz psa ma długość 6m. Kot położył się w odległości 7,5m od psa. Czy kot może się czuć bezpiecznie?

Najlepsze wynagradzam :D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-10T16:30:23+01:00
1
a=4cm
b=20cm
h=6cm
Ob=?
Ob=a+b+2c
c²=h²+d²
c=√(h²+d²)

b=a+2d
d=(b-a)2

d=(20-4)2
d=8cm

c=√(6²+8²)
c=√(100)
c=10

Ob=4+20+2×10
0b=44cm
2
a=27cm
b=11cm
c=14cm

x=(27-11)/2
x=16/2
x=8cm

x²+h²=c²
8²+h²=14²
h²=196-64
h²=132
h²=33*4
h=2√33cm
3
7,5 - 6 = 1,5m

Odp.: Kot może czuć się bezpiecznie ponieważ gdy pies podbiegnie do niego braknie mu 1,5m by złapać kota ;)
Odpowiedz możesz przekształcić


2010-02-10T18:15:50+01:00
1.
b=(20-4):2=8 [cm]
a²=8²+6²
a²=64+36
a²=100 /√
a=10
obwód trapezu = 20+4+10+10=44 [cm]
2.
x=(27-11):2=8[cm]
14²=8²+h²
196=64+h² /-64
132=h² /√
2√33=h
3.tak