Ania dodała trzy liczby. Druga z nich była trzy razy większa od pierwszej, a trzecia o 1 mniejsza od drugiej. W wyniku otrzymała liczbę o 23 większą od pierwszej z liczb. Jakie liczby dodała Ania?


Bardzo proszę o szybkę odpowiedz:))

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T16:31:25+01:00
X+y+z=x+23

x
y - 3*x
z - 3*x-1

x+3x+3x-1=x+23
6x=24
x=4

x=4
y=12
z=11
1 5 1
2010-02-10T16:32:04+01:00
B+y+a=b+23

b
y - 3*b
a - 3*b-1

b+3x+3b-1=b+23
6b=24
b=4

b=4
y=12
a=11
1 5 1
2010-02-10T16:35:32+01:00
X- pierwsza liczba
3x- druga liczbe
3x-1-trzecia liczba
x+3x+3x-1=23+x
6x=24/:6
x=4
3×4=12
12-1=11

odp: Szukane liczby to 4 12 i 11.
1 5 1