Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T16:45:51+01:00
Napisz wzór funkcji liniowej której wykres jest równoległy do wykresu funkcji y = -2x+ 6 i przechodzi przez punkt ( -4 , 1 )

ponieważ y = -2x+ 6 || y=ax+b to a=-2
to szukan funkcja y=-2x+b
f(-4)=1
1=-2*(-4)+b
-b=8-1
b=-7
zatem funkcja szukana to y=-2x-7

1 5 1
2010-02-10T16:45:51+01:00
A = -2
Podstawiam punkt (-4,1)
y = -2x+ b
y=8+b
1=8+b
b=-7
Wzór funkcji liniowej to ax + b
y = -2x - 7
2010-02-10T16:49:50+01:00
Dane: y=-2x+6
y₁=ax+b
y II y₁
A=(-4;1) ∈ y₁
Szukane: y₁=?

wykresy dwóch funkcji liniowych są równoległe wtedy, jeżeli współczynnik a jest jednakowy. w tym zadaniu a=-2

(-4;1) ∈ y₁=ax+b, 1=-2×(-4)+b, b=-7
y₁=-2x-7