Odpowiedzi

2010-02-10T16:40:59+01:00
Pierścienice oddychają całkowicie przez skórę. Płazy oddają dwutlenek węgla przez skórę (2,5 razy lepiej niż przez płuca). Ludzie oddają tylko 1% całego CO2 przez skórę.

2 niewiem mam nadzieję że chociaż trochę pomogłam :)
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-10T16:41:37+01:00
1.
Pierścienice oddychają całkowicie przez skórę. Płazy oddają dwutlenek węgla przez skórę (2,5 razy lepiej niż przez płuca). Ludzie oddają tylko 1% całego CO2 przez skórę.

2.
Są to witaminy A,D,E i K.
Witamina A - występuje w marchwi oraz maśle, zapobiega kurzej ślepocie, zapewnia normalny wzrost kości, reguluje funkcjonowanie tkanki nabłonkowej, umożliwia rozróżnianie barw, pozytywnie wpływa na skórę, włosy i paznokcie.
Wit.D - występuje w jajkach, wątrobie, tranie,wpływa na metabolizm kości,korzystnie wpływa na system nerwowy i mięśniowy, jej niedobór powoduje krzywicę
Wit.E - występuje w jajkach, olejach, powoduje sprawność ukł. nerwowego, zapobiega starzeniu się, wzmacnia naczynia krwionośne, wykorzystywana do leczenia chorób serca
Wit.K - występuje w wątrobie, mleku, decyduje o krzepnięciu krwi, zatrzymuje krwawienie, reguluje wytwarzanie protrombiny, czyli białka znajdującego się w osoczu krwi.
1 5 1