Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-11T15:10:39+02:00
(8x+16)=32
8x+16=32
8x=32-16
8x=16 /:8
x=2

3(2x-3)-20=4
6x-9-20=4
6x-29=4
6x=4+29
6x=33 /:6
x=33/6
x=11/2
x=3/2
x=5,5

(5-4x)≤6
5-4x≤6
-4x≤6-5
-4x≤1 /:(-4)
x≥-1/4
x≥-0,25
x∈(-0,25; +∞)

(6x+4)<-2
6x+4<-2
6x<-2-4
6x<-6 /:6
x<(-1)
x∈(-∞,-1)
2009-10-11T15:20:48+02:00
[8x+16]=32
8x = 32-16
8x = 16 /:8
x = 2

3[2x-3]-20=4
6x-9-20 = 4
6x = 4+9+20
6x = 33 /:6
x = 5,5

[5-4x]≤6
-4x ≤ 6-5
-4x ≤ 1 /:(-4)
x ≥ -1/4
x ≥ -0,25

[6x+4]<-2
6x < -2-4
6x < -6 /:6
x < -1