Odpowiedzi

2010-02-10T16:43:22+01:00
Orzeczenie - w składni jest to część zdania opisująca czynność podmiotu. Najczęściej jest wyrażone osobową formą czasownika (jest to wtedy tzw. orzeczenie czasownikowe), np. Jego żona biega codziennie.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-10T16:47:51+01:00
1.Świeci słońce.
2.Pada deszcz.
3.Jem loda.
4.Pije wodę.

Złożone:

1. Świeci jasne słońce.
2. Pada mokry deszcz.
3. Jem pysznego loda.
4. Pije kolorową wodę.

Powodzenie proszę o naj
1 1 1
2010-02-10T17:05:49+01:00
Zdania z orzeczeniami prostymi:
1.Ania robi zadania.
2.Syn pomaga mamie.
3.Dziewczynka czyta książkę.
4.Ala kupuje psa.
Zdania z orzeczeniami złożonymi:
1.Mateusz musi wykonać tą pracę.
2.Marek kończy pisać zadanie.
3.Razem z mamą będę piec ciasto.
4.To zadanie jest trudne.


Chyba tak może być:))