1.Podłoga w hali magazynowej a kształt prostokąta o bokach 75 m i 50m. Zaplanowano dwukrotne pomalowanie podłogi farbą. Jeden litr farby wystarcza na pomalowanie 10m² podłogi. Farbę można kupić w 7,5 l opakowania, a jedno takie opakowanie kosztuje 46,80zł . Ile będzie kosztowała farba potrzebna do pomalowania tej podłogi.?


2.obwód równoległoboku jest równy 50cm , Jeden z jego boków ma długość 12 cm. Jaką długość ma drugi bok tego równoległoboku?

3

Odpowiedzi

2010-02-10T16:46:33+01:00
1) 75*50=3750m kwadratowych(powierzchnia podłogi)
2*3750=7500m kwadratowych(ponieważ dwa razy mają pomalować)
7500/10=750(ilość litrów farby)
750/7,5=100(ilość puszek farby)
100*46,80=4680zł
2)12*2=24
50-24=26
26/2=13(długość drugiego boku)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T16:47:32+01:00
1

75 m * 50m = 3750 m kw.
3750 * 2 (bo dwukrotnie pomalowanie) = 7500m kw.
7.5 l * 10m.kw = 75m kw.
7500 / 75 = 100 opakowań
100 * 46.80zł = 4680 zł

Odp : Będzie kosztowała 4680 zł


2

50 - (2*12) = 50 - 24 = 26cm
26 / 2 = 13 cm
Odp : Drugi bok ma długość równą 13 cm.

Licze na naj ;))


2010-02-10T16:49:11+01:00
1. 75* 50=3750m kwadratowych
3750 * 2= 7500m kwadratowych
7500/10=750l
750/7,5=100
46,80*100=4680zl
farba potrzebna do pomalowania tej podlogi bedzie kosztowala 4680zl.