Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T16:50:27+01:00
Metan

Wzór- CH4
Masa C =12u
Masa H= 1u

Obliczanie stosunku masowego węgla do wodoru
12u : 4u= 3:1
Stosunek masowy węgla do wodoru w metanie wynosi 3:1

Etan

Wzór- C2H6
Masa C =12u
Masa H= 1u

Obliczanie stosunku masowego węgla do wodoru
2 * 12u : 6 * 1u= 24u : 6u= 4:1

Stosunek masowy węgla do wodoru w etanie wynosi 4:1
13 4 13
2010-02-10T16:50:41+01:00
CH₄ metan
C/4H=12u/4*1u=12/4=3/1
C₂H₆ etan
2C/6H=2*12u/6*1u=24/6=4/1
znak''/'' oznacza kreskę ułamkową.
6 3 6