1) Dźwig budowlany,podnosząc 100 cegieł o masie 2,5kg każda, wykonał pracę 5000J. Oblicz wysokośc, na jaką zostały podniesione cegły, przyjmij, że g=10m/s.
2) Jaką pracę wykona chłopiec, naciskając na sztywną ścianę siła 50N w czasie 5 sekund.
3)Na ciało o masie 1,5kg, znajdujące się na stole działa pozioma siła F=9N. Podaj z jakim przyspieszeniem będzie się poruszac to ciało jeśli współczynnik tarcia o podłoże wynosi 0,4
4) Oblicz średnią wartośc siły działania silnika samochodu ciężarowego, który w czasie 20 sekund od momentu ruszenia osiągnoł szybkośc 20m/s i wykonał pracę 2MJ
5)środek masy człowieka znajduje się na wysokości miednicy. Oblicz jaką orientacyjnie pracę wykonujesz wykonujac 10 przysiadów
PROSZĘ O ROZWIĄZANIE:)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-10T16:46:33+01:00
1)
Dane:
m=2,5kg a że było ich 100 to masz 250kg
W= 5000J
g=10m/s

Szukane
h=?

W=F*a i F=m*g

F=250kg*10m/s
F=2500N

W=F*a /:F
W/F=a
5000J/2500N= 2m

2)w=p*t
p=50N
t=5s
w=50N*5s
w=250j

3)
a = Fw/m
a = F-T/m
a = F - Q * f/m
Q = m*g
Q = 15N
a = 9N - 6N / 1,5kg
a = 2m/s ( ale nie jestem pewna wzoru)

4)Dane:
t = 20 s
V = 20 m/s
W = 2 MJ
W = 2000000 J

Szukane:
F = ?

Wzór:
W = F * s
V = s/t | * t
s = Vt
W = F * Vt | ÷ Vt
W/Vt = F
F = W/Vt
F = 2000000 / 20 * 20
F = 2000000 / 400
F = 5000 N

18 4 18
2010-02-10T16:47:33+01:00
1 Dane:
m=2,5kg a że było ich 100 to masz 250kg
W= 5000J
g=10m/s

Szukane
h=?

W=F*a i F=m*g

F=250kg*10m/s
F=2500N

W=F*a /:F
W/F=a
5000J/2500N= 2m :)



3. a = Fw/m
a = F-T/m
a = F - Q * f/m
Q = m*g
Q = 15N
a = 9N - 6N / 1,5kg
a = 2m/s^

4. Dane:
t = 20 s
V = 20 m/s
W = 2 MJ
W = 2000000 J

Szukane:
F = ?

Wzór:
W = F * s
V = s/t | * t
s = Vt
W = F * Vt | ÷ Vt
W/Vt = F
F = W/Vt
F = 2000000 / 20 * 20
F = 2000000 / 400
F = 5000 N

[F] = [J (w liczniku) / m/s * s ( w mianowniku)] = [J / m] = [N * m ( w liczniku) / m ( w mianowniku)] = [N]

Odp.: Siła działania silnika samochodu ciężarowego wynosi 5000 N.

5. nie umiem

Mam nadzieję że pomogłam :)
6 3 6
2010-02-10T16:51:17+01:00
ZADANIE 1
Dane:
m=2,5kg a że było ich 100 to masz 250kg
W= 5000J
g=10m/s

Szukane
h=?

W=F*a i F=m*g

F=250kg*10m/s
F=2500N

W=F*a /:F
W/F=a
5000J/2500N= 2m :)


zadanie.2.
Dane:
w = 50 N
t= 5 s

P= w/t
P = 50 /5
P= 10J

zadanie. 3
Dane:
m = 1,5 kg
F = 9N
a = ?

a = F/m

a = F/m = 9N / 1,5kg = 6 m/s²

zadanie.4.
Dane:
t = 20 s
V = 20 m/s
W = 2 MJ
W = 2000000 J

Szukane:
F = ?

Wzór:
W = F * s
V = s/t | * t
s = Vt
W = F * Vt | ÷ Vt
W/Vt = F

F = W/Vt
F = 2000000 / 20 * 20
F = 2000000 / 400
F = 5000 N

[F] = [J (w liczniku) / m/s * s ( w mianowniku)] = [J / m] = [N * m ( w liczniku) / m ( w mianowniku)] = [N]

Odp.: Siła działania silnika samochodu ciężarowego wynosi 5000 N.













5 4 5